راهنمای نهایی برای توضیحات متا دیسکریپشن
توضیحات متا چیست؟
توضیحات متا یک متا تگ است که در کد HTML قرار می دهید. این به عنوان خلاصه ای از محتوای یک صفحه وب عمل می کند و در قطعه های SERP زیر عنوان صفحه ظاهر می شود. قطعه اطلاعاتی است که در نتایج موتورهای جستجو نمایش داده می شود. این شامل عنوان یک صفحه، URL آن، و توضیح مختصری از آنچه در آن است.
اهمیت توضیحات متا
توضیحات متا با فرمول بندی مناسب همراه با تگ تایتل باید توجه جستجوگران را به خود جلب کند تا تصمیم بگیرند وارد صفحه وب شما شوند. اگرچه توسط گوگل به عنوان یک عامل رتبه بندی در نظر گرفته نمی شود، اما مستقیماً بر CTR (نرخ کلیک) تأثیر می گذارد. به همین دلیل است که باید از کلمات کلیدی و عباراتی استفاده کنید که بازدیدکنندگان را به ادامه خواندن دعوت می کند، درست به عنوان یک جلد کتاب.
بهترین طول برای توضیحات متا چیست؟
اگر جستجوگران را وادار کنید که روی وب سایت شما کلیک کنند، حتی اگر توضیحات متا کوتاه یا طولانی باشد، هیچ کس نمی تواند منکر اندازه کامل آن شود. تعداد دقیقی از کاراکترها برای توصیف طول ایدهآل وجود ندارد، تا زمانی که هدف اصلی خود، که جلب علاقه کاربران است، برآورده شود. به عبارت دیگر، توضیحات متا باید به اندازهای طولانی باشد که به جستجوگران بگوید چه چیزی را میتوانند در صفحه پیدا کنند، اما به اندازهای کوتاه باشد که به طور کامل در قطعهها نمایش داده شود.
بیشتر بخوانید: چک لیست جامع سئو داخلی
طول بین 70 تا 155 کاراکتر به طور کلی توصیه می شود، زیرا برای اکثر موتورهای جستجو (Google، Bing، Yahoo، و DuckDuckGo) و دستگاه ها کار می کند.)
چگونه توضیحات متا کاملی بنویسیم؟
همانطور که در بالا ذکر شد، توضیحات متا باید کاربران را به کلیک بر روی صفحه وب شما دعوت کند. برای این هدف، باید متقاعدکننده بنویسید، و ما می دانیم که همیشه کار آسانی نیست. در اینجا چند نکته وجود دارد که می توانید برای غیرقابل مقاومت کردن محتوای وب سایت خود از آنها استفاده کنید.
1. با صدای فعال بنویسید و شامل تماس برای اقدام (CTA)
با استفاده از عباراتی مانند «ابزار را رایگان امتحان کنید، 20% پیشنهاد دریافت کنید، بیشتر بدانید» دقیقاً به کاربران بگویید که چه کاری انجام دهند. کنجکاوی مردم را بیدار کنید، بنابراین آنها مشتاق بازدید از وب سایت شما هستند.
2. توضیحات متا را کپی نکنید
حتما برای هر صفحه یک تعریف منحصر به فرد داشته باشید تا خواننده شک نداشته باشد که روی کدام صفحه کلیک کند. نمایش متا توضیحات یکسان در چندین صفحه ظاهر یک وب سایت با کیفیت را نمی دهد.
3. ایموجی ها را در عنوان یا توضیحات متا خود در نظر بگیرید
مطالعات اخیر نشان می دهد که ایموجی ها می توانند نرخ کلیک وب سایت شما را افزایش دهند. این آیکون های جذاب باعث می شود که قطعه شما در SERP ها متمایز شود، به علاوه آنها می توانند شما را برای کاربران قابل دسترس تر نشان دهند. با این حال، مطمئن شوید که از ایموجی هایی استفاده کنید که با محتوای شما مطابقت دارند.
4. از طول مناسب استفاده کنید
اگرچه اندازه ایدهآل برای توضیحات متا وجود ندارد، اما میخواهید مطمئن شوید که تمام کاراکترهای موجود در آن کاملاً در نتایج موتور جستجو قابل مشاهده هستند. خوانندگان نمی خواهند جملات ناتمام را ببینند. در عوض، برای جذب جستجوگران واضح و مختصر باشید. توضیحات شما باید حداکثر 155 کاراکتر باشد.
5. از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید
همانطور که در محتوای وب سایت خود، شما باید مرتبط ترین کلمات کلیدی را در توضیحات متا قرار دهید تا توجه کاربران را به خود جلب کنید. این تمرین CTR شما را بهبود می بخشد. از طرف دیگر، گوگل می تواند تصمیم بگیرد که نوشته شما را حذف کند و بخشی از صفحه شما را در صورتی که متا توضیحات شما به اندازه کافی مرتبط نیست قرار دهد. دریابید که کدام کلمات کلیدی بیشتر توسط هدف شما در موتورهای جستجو استفاده می شود.
نکات کلیدی یک توضیحات متا خوب
به طور خلاصه، در اینجا جنبه های اساسی وجود دارد که یک توضیحات متا خوب باید رعایت کند.
- مختصر باشد
- هر توضیحات را منحصر به فرد کنید
- چیزی جذاب به کاربران ارائه دهید که آنها را تشویق به کلیک کردن کند
- شامل کلمات کلیدی