بهینه سازی برچسب عنوان- عناوین متا ایجاد کنید که ترافیک SEO شما را افزایش می دهد
اولین تاثیرات مهم هستند، یا حداقل به جلب توجه دیگران کمک می کنند. اگر به جلد کتابی علاقه مند باشیم، احتمالاً آن را برای خواندن خلاصه آن برگردانیم.
به همین ترتیب، کاربران و موتورهای جستجو نیاز به توصیف خوبی از آنچه در یک صفحه وجود دارد - یک عنوان کوتاه، مختصر و توصیفی دارند. پس چگونه می توانیم بهینه ترین عناوین متا را در صفحات خود داشته باشیم؟
تگ عنوان چیست؟
تگ عنوان یک جمله کوتاه است که در هدر HTML قرار می گیرد تا نام صفحه را به موتورهای جستجو و کاربران نشان دهد. باید جذاب، توصیفی، سازگار با محتوایی که نمایش داده می شود، و واقعاً به خوبی بهینه شده باشد، زیرا اولین عنصری است که از یک صفحه می بینید.
چرا برچسب های عنوان مهم هستند؟
عناوین یکی از عناصر کلیدی برای رتبه بالاتر در موتورهای جستجو هستند. آنها در بالای قطعه در SERP ها (صفحات نتایج موتور جستجو) ظاهر می شوند، مانند:
همانطور که می بینید، آنها بسیار قابل مشاهده هستند. در واقع، آنها اولین چیزی هستند که در نتیجه می بینید.
زمانی که ماوس را روی یک برگه در هر مرورگری قرار می دهیم، می توان آنها را پیدا کرد.
زمانی که بازدیدکننده URL را روی دیوار خود به اشتراک می گذارد، عناوین در کانال های رسانه های اجتماعی ظاهر می شوند. سعی کنید آنها را با Open Graph یا کارت های توییتر بهینه کنید.
بسیار خوب، اکنون می دانیم که آنها اولین چیزی هستند که در SERP ها می بینند. در نتیجه این امر باعث جذب ترافیک به یک وب سایت می شود، و به همین دلیل است که آنها در وهله اول بسیار مهم هستند.
ثانیاً، توجه داشته باشید که گوگل و سایر موتورهای جستجو واقعاً به کلمات کلیدی در برچسب عنوان نگاه می کنند تا موقعیت صفحه را در SERP تعیین کنند. بنابراین آنها باید با محتوای صفحه مرتبط باشند. همچنین استفاده از کلمات کلیدی با بیشترین حجم جستجو برای عناوین بسیار حیاتی است، زیرا این امر بر نحوه یافتن یک بازدیدکننده بالقوه چیزی که به دنبال آن هستند تأثیر می گذارد.
متا تگ های صفحه چیست؟
همانطور که گفته شد، برای درک کامل تگ های عنوان، ارزش دانستن متا تگ ها را دارد. چرا آنها را "عناوین متا" می نامیم. متا برچسبی است که در <head> HTML صفحه اضافه می کنیم تا محتوای آن را برای موتورهای جستجو توصیف کنیم. در داخل این هدر، عنوان، توضیحات و سایر اطلاعاتی که برای ربات گوگل مفید است را تایپ می کنیم تا بفهمد صفحه درباره چیست.
به غیر از عنوان، انواع مختلفی از متا تگ ها وجود دارد، مانند توضیحات متا، ربات ها، متا تگ ها، متا تگ های اجتماعی، و غیره.
بهترین طول تگ عنوان چیست؟
گوگل معمولاً 50 تا 60 کاراکتر اول یک عنوان را نمایش می دهد، بنابراین بهترین گزینه این است که آنها را زیر 60 نگه دارید تا 90 درصد آنها به درستی نشان داده شوند. اگر طولانی تر باشند، این احتمال وجود دارد که قطع شوند.
در واقع، بهترین راه برای تخمین اینکه آیا عنوان به طور کامل در یک قطعه نمایش داده می شود، نگاه کردن به عرض است. در حال حاضر، عناوین تا 600 پیکسل اجازه می دهند. این پارامتر بهتری برای ایجاد عنوان صفحه برای شماست و مطمئن باشید که پس از ایندکس شدن آنها مجبور نخواهید بود آنها را دوباره انجام دهید!
چرا عرض پیکسل قابل اعتمادتر است؟ آسان: یک "i" فضای کمتری از "w" اشغال می کند، بنابراین می بینید که چرا شمارش کاراکترها می تواند فریبنده باشد.
بیشتر بخوانید: چک لیست جامع سئو داخلی
نحوه نوشتن متا تگ عنوان برای سئو
آنها اولین عناصری هستند که یک متخصص سئو در یک وب سایت بهینه سازی می کند - از نظر محتوا. بیایید به چند نکته برای ایجاد بهترین عناوین متا نگاه کنیم:
با تحقیق کامل کلمات کلیدی شروع کنید تا مهمترین و توصیفی ترین کلمات را برای هر یک از صفحات وب سایت خود تعیین کنید.
بله درست خواندید هر صفحه در یک سایت باید یک برچسب عنوان و فقط یک برچسب داشته باشد. در غیر این صورت، موتورهای جستجو حتی به آن نگاه نمی کنند زیرا نمی توانند در SERP ها فهرست شوند.
گاهی اوقات ایجاد عناوین برای همه آنها سخت است، اما می توانید آنها را خودکار کنید (با بررسی سئو). اما مراقب باشید که عناوین تکراری نباشند! این برای سئو وحشتناک است.
شما باید مطمئن شوید که عناوین جذاب و مرتبط هستند و در عین حال کلمات کلیدی برتر را نیز شامل می شوند. چالش برانگیز به نظر می رسد، اما شما از آن استفاده خواهید کرد.
اگر فضای کافی دارید یک CTA (Call To Action) اضافه کنید. اینها اقداماتی مانند خرید، ثبت نام، فروش و غیره خواهد بود.
نام برند را در انتها ذکر کنید، به خصوص اگر یک برند معروف است. میخواهید آن را در ابتدای خانه یا صفحه درباره ما بنویسید، زیرا محتوا مارکدارتر است.
اگر سایت شما منطقه ای است کشور را اضافه کنید. شما قبلاً به لطف متا تگ hreflang صفحه وب صحیح را در هر کشوری نمایش خواهید داد، اما افزودن مکان گاهی اوقات گزینه جالبی برای کاربران است.
و لطفا از پر کردن کلمات کلیدی خودداری کنید! (افزودن کلمات کلیدی تکراری بیش از حد بدون اینکه برای انسان معنی داشته باشد).
سعی کنید از این ساختار پیروی کنید: کلیدواژه اصلی – کلیدواژه ثانویه | نام تجاری
به یاد داشته باشید که شما صفحه خود را به یک شخص خطاب می کنید، نه فقط با یک ربات صحبت می کنید، بنابراین سعی کنید تا حد امکان عادی و انسانی به نظر برسید. تگ عنوان اولین تعاملی است که سایت شما با یک بازدیدکننده جدید دارد، بنابراین مهم است که تجربه کاربر و ارتباط آن را در اولین قدم در نظر داشته باشید.