تجارت مدرن

تجارت مدرن

تجارت مدرن

تجارت مدرن

تجارت مدرن

طبقه بندی موضوعی

راهنمای کامل Google EAT

پنجشنبه, ۱۹ خرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۵۸ ب.ظ

در آگوست 2018، ما شروع به شنیدن در مورد E-A-T گوگل کردیم و از آن زمان، موضوع ثابتی در دنیای سئو بوده است. منشأ آن در Guidelines for Search Quality Assessors منتشر شده توسط گوگل در سال 2013 است. اما این E-A-T به چه معناست و چقدر برای رتبه بندی وب سایت مهم است؟

در این مقاله، هر آنچه را که باید در مورد E-A-T گوگل بدانید را خواهید یافت.

بیا شروع کنیم!

فهرست مطالب

  • E-A-T چیست؟
  • چرا برای سئو مهم است؟
  • چگونه گوگل E-A-T را اندازه گیری می کند
  • تجربه
  • قدرت
  • اعتماد کنید
  • نحوه بهبود E-A-T
  • محتوای خود را به روز کنید
  • ایجاد لینک
  • روی کارشناسان حساب کنید
  • نمایش اعتبار
  • داده ها را بررسی کنید
  • دریافت نظرات
  • اطلاعات تماس را ارائه دهید
  • یک صفحه در ویکی پدیا دریافت کنید
  • منشن های بیشتری دریافت کنید
  • افکار نهایی

E-A-T چیست؟

بیایید ابتدا به اصول اولیه نگاه کنیم. مخفف E-A-T مخفف عبارت زیر است:

  1. تجربه و تخصص.
  2. اقتدار.
  3. امانت.

ما می توانیم این سه عامل را در موارد زیر پیدا کنیم:

  1. سازنده محتوای اصلی سایت.
  2. محتوای سایت
  3. خود وب سایت

برخی از مردم فکر می کنند که این یک عامل طبقه بندی نیست و برخی می گویند این است. آنچه واضح است این است که این یک روند مهم در سئو است که ما نمی توانیم از آن غافل شویم.

e-a-t

چرا برای سئو مهم است؟

مهمتر از همه، E-A-T عنصری است که در برخی پرس و جوها اهمیت خاصی پیدا می کند (توجه داشته باشید: در برخی، نه در همه).

بیایید یک مثال ببینیم. بیایید تصور کنیم که ما به دنبال تصاویری از "مدل موی زیبا" هستیم. این موضوعی است که نظر یک آرایشگر حرفه ای بسیار شخصی است. حتی اگر شما یک آرایشگر عالی هستید که به خوبی می دانید چگونه کار خود را انجام دهید، نظر شما در مورد یک مدل موی زیبا می تواند به طور قابل توجهی با نظر همکار حرفه ای دیگر در مورد آن متفاوت باشد.

 

بیشتر بخوانید: چک لیست جامع سئو داخلی

همانطور که می بینیم، تجربه، اقتدار و قابلیت اطمینان در اینجا چنین عناصر اساسی نیستند.

اما بیایید فرض کنیم که ما به دنبال اطلاعاتی در مورد درمان هایی برای جلوگیری از ریزش موی قابل توجه هستیم. در اینجا واضح است که E-A-T مرتبط است زیرا این یک نوع مشاوره است که در آن ضروری است که محتوا توسط شخصی نوشته شده باشد که موضوع را درک می کند، در یک سایت قابل اعتماد و دارای اختیارات کافی در زمینه خود.

E-A-T همچنین در پرس و جوهای مربوط به مسائل اقتصادی ضروری است. به طور کلی، بر تمام موضوعاتی که گوگل به عنوان YMYL (پول یا زندگی شما) طبقه بندی می کند، تأثیر می گذارد.

این صفحات می‌توانند بر جنبه‌های اساسی زندگی افراد مانند ثبات مالی، ایمنی یا سلامتی آنها تأثیر بگذارند. خوب، در وب سایت هایی که با این مسائل سروکار دارند، نشان دادن E-A-T ضروری است. این بدان معنا نیست که E-A-T فقط بر مسائل YMYL تأثیر می گذارد، اما برای آنها حیاتی است.

صرفاً E-A-T را می توان به یک موضوع منطقی خالص تقلیل داد: در موضوعات فنی و غیرقابل انکار باید E-A-T را در نظر گرفت در حالی که در بقیه موارد تعیین کننده نیست.

چگونه گوگل E-A-T را اندازه گیری می کند

متریک گوگل

همانطور که قبلاً گفتیم، E-A-T به عنوان تجربه، قابلیت اطمینان و اختیار تعریف می شود. سه مفهومی که اگرچه مرتبط هستند، اما معنای متفاوتی دارند.

بیایید ببینیم که گوگل دقیقاً به چه چیزی نگاه می کند که هر یک از این عناصر را اندازه می گیرد:

تجربه

آره! من مطمئن هستم که شما آن را درست متوجه شده اید. تجربه یعنی داشتن دانش یا مهارت های مرتبط با موضوع محتوا.

تجربه با اینکه چه کسی محتوای سایت را ایجاد می کند سنجیده می شود. اگر در مورد موضوعات YMYL صحبت می کنیم، باید محتوایی باشد که توسط شخصی با تجربه رسمی ایجاد شده است (که با آماده سازی و اعتبار آنها نشان داده می شود). به عنوان مثال، یک وب سایت آلرژی باید حاوی اطلاعاتی باشد که توسط متخصص آلرژی ارائه شده است که تجربه لازم را داشته باشد.

در موضوعاتی که به YMYL تعلق ندارند، موضوع نشان دادن یک تجربه روزانه است. به عنوان مثال، بهترین فردی که می‌تواند احساس زندگی با فیبرومیالژیا را بگوید، کسی است که به این بیماری مبتلا است، نه پزشک صلاحیت برای تشخیص آن.

همچنین مواردی وجود دارد که در آنها می توان به مسائل YMYL از منظر آن تجربه روزانه پرداخت. به عنوان مثال، انجمن هایی برای افرادی که مشکل سلامتی مشترک دارند، که می توانند به یکدیگر مشاوره دهند، اینگونه است. تفاوت با مثال فرد مبتلا به فیبرومیالژیا در این است که در اینجا آنها محدود به گفتن احساس خود نیستند، بلکه در مورد آن چه کاری می توان انجام داد.

قدرت

اتوریتی به شهرت تولید کننده محتوا، به ویژه در میان دیگر متخصصان در همان زمینه یا تأثیرگذاران اشاره دارد. اگر افراد دیگری که در همان زمینه مشغول هستند، کسی را به عنوان منبع اطلاعاتی قابل اعتماد ببینند، آنها دارای اختیار هستند.

تجزیه و تحلیل شهرت سازنده محتوا حیاتی است. نظر کاربران و کارشناسان را در مورد یک وب سایت بررسی کنید. شما می توانید این تحقیق را با جستجوی مراجع، توصیه های کارشناسان، اخبار و غیره انجام دهید.

اعتماد کنید

ما در مورد اعتماد برای اشاره به مشروعیت سایت صحبت می کنیم: اطلاعاتی که ارائه می دهد باید صحیح و دقیق باشد. یکی از راه‌های تجزیه و تحلیل قابلیت اطمینان یک وب‌سایت این است که ببینیم آیا نشان می‌دهد چه کسی محتوا را ایجاد کرده است (که بسته به موضوع باید شخصی با قدرت باشد، خواه رسمی باشد یا نه).

وقتی صحبت از مسائل YMYL می شود، سطح قابلیت اطمینان مورد نیاز بالاتر است. این سایت ها باید اطلاعات تماس را داشته باشند، درست به عنوان یک تجارت الکترونیک.

نحوه بهبود E-A-T

چندین دستورالعمل برای بهبود E-A-T یک وب سایت وجود دارد:

محتوای خود را به روز کنید

به خصوص هنگامی که در مورد پرسش های YMYL صحبت می شود، محتوا باید به روز نگه داشته شود تا E-A-T سایت نشان داده شود. به عنوان مثال، به مسائل حقوقی، که در معرض اصلاحات دائمی هستند، و مسائل بهداشتی که به طور مداوم پیشرفت می کنند، فکر کنید.

در مورد موضوعاتی که بخشی از YMYL نیستند، این ممکن است حیاتی نباشد، اما همچنان به روز رسانی اطلاعات حیاتی است.

ایجاد لینک

اگرچه لینک‌ها در دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت جستجوی گوگل ذکر نشده‌اند، یک تحلیلگر Google Webmaster Trends به نام گری ایلیس اشاره کرده است که E-A-T بیشتر بر اساس پیوندها و ذکر سایت‌های مجاز است.

روی کارشناسان حساب کنید

وقتی در مورد موضوعات YMYL صحبت می کنیم، اینکه یک متخصص محتوا را بنویسد عملاً واجب است. در موضوعات دیگر، شخصی که تجربه اثبات شده ای در این موضوع دارد نیز می تواند برای محتوای شما ارزش قائل شود.

نمایش اعتبار

وقتی صحبت از نشان دادن E-A-T می شود، نباید متواضع بود، بلکه باید برعکس بود. هر چه بتوانید شایستگی های بیشتری در مورد اینکه چه کسی محتوا را تولید کرده است نشان دهید، بهتر است (مطالعات، تقدیرنامه ها، جوایز، و غیره).

داده ها را بررسی کنید

مقالات خبری و همچنین مطالب علمی باید دقیق باشند. در بقیه موضوعات باید به یکپارچگی اطلاعات توجه کنید.

دریافت نظرات

بررسی‌های آنلاین توسط ارزیابی‌کنندگان کیفیت به‌عنوان منبع اطلاعاتی در مورد شهرت یک کسب‌وکار استفاده می‌شود و این موارد را به اعتبار و اعتبار سایت مرتبط می‌کند.

اطلاعات تماس را ارائه دهید

اگر یک کسب و کار اطلاعات کافی برای تماس با آن ارائه ندهد، ممکن است چندان قابل اعتماد به نظر نرسد. این در درجه اول بر سایت‌هایی تأثیر می‌گذارد که با مسائل YMYL سروکار دارند، جایی که کاربر انتظار دارد اطلاعاتی درباره نویسنده و راهی برای تماس با آنها در صورت شک پیدا کند.

یک صفحه در ویکی پدیا دریافت کنید

داشتن یک صفحه در ویکی پدیا دقیقاً کار آسانی نیست. با این حال، اگر امکاناتی وجود دارد، دستیابی به آن ضروری است، زیرا ارزیاب‌های کیفیت به ویکی‌پدیا نگاه می‌کنند تا اعتبار یک سایت را ارزیابی کنند.

منشن های بیشتری دریافت کنید

یکی از راه‌های بهبود اعتبار، دریافت نام‌گذاری در سایت‌های شناخته شده در این بخش است. مجدداً، ارزیابی کیفیت هنگام تجزیه و تحلیل شهرت یک سایت و اینکه چه کسی محتوای آن را ایجاد کرده است، به دنبال این استنادها است.

افکار نهایی

در پایان، E-A-T ساده است. این بر اساس این است که آیا کاربران می توانند اعتماد کنند که محتوای نوشته شده توسط شخصی را می خوانند که می داند در مورد چه چیزی صحبت می کند. ما می توانیم چیزی بسیار پیچیده را در یک چیز ساده مانند این خلاصه کنیم.

شما چیزی را که برای آن پول می پردازید دریافت می کنید و در سئو نیز همینطور است. به همین دلیل است که هنگام پرداختن به یک موضوع خاص، ارزش استخدام یک متخصص در این زمینه را دارد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۳/۱۹
باران بهاری

سئو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی