تجارت مدرن

تجارت مدرن

تجارت مدرن

تجارت مدرن

هر روز شرکت های آلمانی کالاهای چند میلیارد یورویی را صادر و وارد می کنند. برای واردات محصولی از کشورهای غیر اتحادیه اروپا به آلمان ، شرکت ها مجبورند از موانع بی شماری عبور کنند. شرکت های آلمانی نیز در خارج از کشور با موانع قابل توجهی روبرو هستند. برای اینکه تجارت در آینده بتواند محرک رشد و اشتغال باشد ، تعرفه ها باید کاهش یابد و رویه های گمرکی مدرن شود.

طبق گزارش اداره آمار فدرال ، در سال 2018 ، ارزش واردات کالاهای آلمان به 1.1 تریلیون یورو رسیده است. صادرات کالاهای آلمان 1.3 میلیارد یورو بوده است. طبق گفته اداره گمرک آلمان ، واردات و صادرات در آلمان به ارزش 473 میلیارد یورو از کشورهای غیر اتحادیه اروپا در سال 2019 انجام شده است. شرکت های آلمانی کالاهایی به ارزش 550 میلیارد یورو به کشورهای سوم صادر کردند. کالاها با کشتی ، زمینی یا هوایی به آلمان می رسند یا آن را ترک می کنند. با این وجود ، قبل از اینکه وارد شوند ، باید مراحل گمرکی اتحادیه اروپا را طی کنند ، منطقه ای با قوانین گمرکی یکنواخت. کالاهایی که به اتحادیه اروپا صادر می شوند ، تحت مقررات استاندارد واردات ، تعرفه های گمرکی و رویه ها هستند. در آلمان ، حدود 43000 کارمند گمرک اطمینان از پردازش سریع و کارآمد کالا را تضمین می کنند. در سال 2019 ، گمرک آلمان تقریباً 256 میلیون اظهارنامه گمرکی را پردازش کرد.

 

 

در بسیاری از موارد ، برای واردات به اتحادیه اروپا باید تعرفه پرداخت شود. به عنوان یک قاعده ، مالیات گردش مالی واردات نیز که مشابه مالیات بر ارزش افزوده است ، قابل پرداخت است. برخی از مالیات های غیر مستقیم نیز مقرر است. اما حتی اگر تعرفه ای وضع نشده باشد ، کالاها هنوز باید اظهار شوند و مراحل گمرکی را طی کنند. روش گمرکی شامل ارائه اظهارنامه گمرکی توسط وارد کننده ، پذیرش این اظهارنامه توسط گمرک ، تأیید اسناد و کالاها ، تهیه گزارش گمرک توسط گمرک و محاسبه حقوق واردات است. 

کد جدید گمرکی اتحادیه اروپا (UCC) از ابتدای ماه مه 2016 در حال اجرا است و به تدریج تا پایان سال 2020 جایگزین کد گمرکی قدیمی خواهد شد. بخشهایی از این اصلاحات شامل تبادل و ذخیره اطلاعات ، ساده سازی جدید و الزامات مجاز اقتصادی است اپراتورها (AEOs) و ترخیص کالا از گمرک متمرکز. دوره انتقالی در نظر گرفته شده است تا امکان سازگاری مرحله ای سیستم های ملی فناوری اطلاعات و پایگاه های داده را فراهم کند ، اما در حال حاضر حداقل تا سال 2025 به طول خواهد انجامید. از سال 2020 ، روشهای مختلف گمرکی را ارائه دهید. این موارد به استفاده در نظر گرفته شده از کالاها بستگی دارد. عامل تعیین کننده این است که آیا کالایی باید آزادانه در اتحادیه اروپا مورد معامله ، ذخیره یا فرآوری بیشتر قرار گیرد. فقط پس از انجام مراحل گمرکی می توان کالاها را برای تجارت داخلی آزاد در داخل اتحادیه اروپا آزاد کرد. در تجارت داخلی اروپا هیچ عوارض گمرکی وضع نمی شود.

 

مراحل گمرکی چیست؟


در اصل ، تعرفه ها و مالیات بر واردات منبع مهمی برای درآمد دولت بود. در حالی که آنها این عملکرد را در اکثر کشورهای صنعتی از دست داده اند ، اما همچنان جز component اصلی بودجه کشورهای فقیر تر در حال توسعه هستند.

حتی امروز ، تعرفه ها از تولیدکنندگان داخلی در برابر رقابت خارجی - در کشورهای صنعتی ، نوظهور و در حال توسعه محافظت می کنند. به طور متوسط ​​، امروز تعرفه های جهانی کالاهای صنعتی بسیار کمتر از محصولات کشاورزی است. علاوه بر این ، تعرفه ها در کشورهای صنعتی به میزان قابل توجهی پایین تر از کشورهای در حال ظهور و در حال توسعه رسیده است.

با این حال ، رویه های گمرکی نیز از توابع محافظتی مهمی برخوردار هستند. مقامات گمرک از واردات و صادرات کالاهای خطرناک یا کالاهای مضر برای سلامتی یا محیط زیست بازدید می کنند. آنها همچنین بر قوانین رقابت نظارت کرده و کالاهای تقلبی را در صورت دزدی دریایی محصولات توقیف می کنند.

 

روش های مدرن گمرکی برای یک جهان مدرن

 


زنجیره های ارزش جهانی می شوند. طبق اعلام وزارت اقتصاد و انرژی فدرال ، واردات خارجی بیش از 40 درصد صادرات آلمان (از سال 2018) را تشکیل می دهد. هر جابجایی کالا نیاز به ترخیص کالا از گمرک در مرز دارد. مروری زیر در مورد متوسط ​​تعرفه های خارجی اتحادیه اروپا نشان می دهد که هنگام واردات کالا به خاک اتحادیه اروپا ، چه هزینه هایی برای گروه های اصلی کالا متحمل شده است.

تولیدکنندگان و بازرگانان تعرفه می پردازند و مراحل گمرکی را طی می کنند. این هزینه ها بر قیمت کالاها تأثیر می گذارد. بنابراین مصرف کننده باید بسته به نرخ تعرفه و هزینه های تحویل ، قیمت های بالاتر یا پایین تری را برای محصول بپردازد. به طور خلاصه: روشهای ساده محصولات را ارزانتر و سریعتر در دسترس قرار می دهند. به همین دلیل راهنمای ترخیص کالا از آلمان و شناخت قوانین و مقررات آن نه تنها برای موفقیت در تجارت بلکه برای کاهش هزینه ها بسیار سودمند است.

 

 

طبق گزارش اداره آمار فدرال ، در سال 2018 ، ارزش واردات کالاهای آلمان به 1.1 تریلیون یورو رسیده است. صادرات کالاهای آلمان 1.3 میلیارد یورو بوده است. طبق گفته اداره گمرک آلمان ، واردات به ارزش 473 میلیارد یورو از کشورهای غیر اتحادیه اروپا در سال 2019 انجام شده است. شرکت های آلمانی کالاهایی به ارزش 550 میلیارد یورو به کشورهای سوم صادر کردند. کالاها با کشتی ، زمینی یا هوایی به آلمان می رسند یا آن را ترک می کنند. با این وجود ، قبل از اینکه وارد شوند ، باید مراحل گمرکی اتحادیه اروپا را طی کنند ، منطقه ای با قوانین گمرکی یکنواخت. کالاهایی که به اتحادیه اروپا صادر می شوند ، تحت مقررات استاندارد واردات ، تعرفه های گمرکی و رویه ها هستند. در آلمان ، حدود 43000 کارمند گمرک اطمینان از پردازش سریع و کارآمد کالا را تضمین می کنند. در سال 2019 ، گمرک آلمان تقریباً 256 میلیون اظهارنامه گمرکی را پردازش کرد.

 

حتی امروز ، تعرفه ها از تولیدکنندگان داخلی در برابر رقابت خارجی - در کشورهای صنعتی ، نوظهور و در حال توسعه محافظت می کنند. به طور متوسط ، امروز تعرفه های جهانی کالاهای صنعتی بسیار کمتر از محصولات کشاورزی است. علاوه بر این ، تعرفه ها در کشورهای صنعتی به میزان قابل توجهی پایین تر از کشورهای در حال ظهور و در حال توسعه رسیده است.

با این حال ، رویه های گمرکی نیز از وظایف محافظتی مهمی برخوردار هستند. مقامات گمرک از واردات و صادرات کالاهای خطرناک یا کالاهای مضر برای سلامتی یا محیط زیست بازدید می کنند. آنها همچنین بر قوانین رقابت نظارت کرده و کالاهای تقلبی را در صورت دزدی دریایی محصولات توقیف می کنند.

 

  • باران بهاری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی