CTR شما ممکن است بسته به موقعیت وب سایت شما در نتایج جستجو برای یک پرس و جو داده شده متفاوت باشد. مطمئناً میخواهید تعداد تغییر مسیرها از نتایج جستجوی ارگانیک را تا حد امکان افزایش دهید - رسیدن به موقعیت بالاتر تنها راه بهبود این شاخص نیست. همچنین می توانید با انجام مراحل مختلف این کار را انجام دهید. برای کشف چگونگی افزایش CTR در نتایج جستجوی ارگانیک به خواندن ادامه دهید!
چرا باید برای CTR بهتر در SERP ها بجنگید؟
ممکن است به نظر شما برسد که رسیدن به موقعیت اول در نتایج جستجو مترادف با نرخ کلیک به میزان 100٪ است. متأسفانه، معلوم می شود که این شاخص تحت تأثیر تعدادی از عناصر قرار می گیرد.
SERP ها بسته به پرس و جو وارد شده متفاوت است. به عنوان مثال، ممکن است 4 Google Ads را در بالا مشاهده کنید و به دنبال آن یک بسته 3 نتیجه محلی از Google Maps مشاهده کنید. در این مورد، سایتی که رتبه اول نتایج ارگانیک را دارد، در واقع تنها در جایگاه هشتم لیست قرار دارد. البته، بسیاری از کاربران گوگل از تبلیغات صرف نظر می کنند، اما این واقعیت را تغییر نمی دهد که حضور آنها تأثیر قابل توجهی بر CTR دارد.
آنچه یک کاربر اینترنت در SERP می بیند تأثیر زیادی بر CTR دارد. Advancedwebranking.com داده های جالبی در مورد این موضوع ارائه می دهد. به لطف آن، می توانید ارتباط بین CTR و SERP را برای یک پرس و جو مشخص کشف کنید. علاوه بر این، می توانید داده های تاریخی را نیز بررسی کنید.
چرا باید برای CTR بالاتر در جستجوی ارگانیک بجنگید؟ افزایش این شاخص به این معنی است که کاربران اینترنتی بیشتری از وب سایت شما بازدید می کنند. هر بازدید فرصتی است برای دریافت یک سوال از یک خریدار بالقوه، تشویق مردم به سفارش محصولات در فروشگاه اینترنتی شما، مشترک شدن در خبرنامه شما و در نتیجه دستیابی به نتایج مورد انتظار.
بیتشر بخوانید: seo چیست؟
چگونه نرخ کلیک خود را در نتایج جستجوی ارگانیک افزایش دهیم؟
نگاهی به SERP ها بیندازید. هر نتیجه جستجو یکسان نیست. عناصر مختلفی وجود دارد که وبسایتهای خاصی را از دیگر افراد متمایز میکند و شما را تشویق میکند تا روی پیوند کلیک کنید، حتی اگر صفحات در موقعیتهای بالای یک عبارت خاص نمایش داده نشوند. آشکار کردن نتایج خود اولین قدم برای دستیابی به هدف مورد نظر است. نحوه بهبود CTR ارگانیک خود را بررسی کنید.
مقالات را با فهرست مطالب تکمیل کنید
شاید شما با فهرست مطالب در مقالات مواجه شده باشید، به عنوان مثال پیوندهای لنگر که معمولاً به سرفصل ها و پاراگراف های خاصی در محتوا منتهی می شوند.
وقتی صحبت از استفاده از فهرست مطالب به میان میآید، جدا از اینکه کاربران را برای پیمایش در سایت و یافتن محتوای مورد انتظار راحتتر میکند، این عناصر یک مزیت دیگر به همراه دارند - به لطف آنها، پیوندهای اضافی منجر به بخشهای خاصی از محتوا ممکن است در نتایج جستجو در یک صفحه مشخص به این ترتیب، نتیجه جستجوی شما فضای بیشتری را در SERP ها اشغال می کند و مطمئناً توجه را به خود جلب می کند.
ایموجی ها را اعمال کنید
ایموجی ها پیکتوگرام ها و گرافیک هایی هستند که ممکن است در SERP ها نشان داده شوند - ما از فعل مودال "می" استفاده کردیم زیرا موتور جستجو تضمینی برای نمایش آنها در نتایج جستجو نمی دهد. با این حال، هنوز هم ارزش استفاده از آنها را دارد.
آیا می دانید که گوگل به شما امکان جستجو بر اساس ایموجی ها را می دهد؟ تنها کاری که باید انجام دهید این است که پیکتوگرام را کپی کرده و در کادر جستجو قرار دهید. در نتیجه، صفحاتی را با این ایموجی خواهید دید. در زیر می توانید یک نتیجه جستجوی نمونه با ایموجی ها را بیابید:
از بخش سوالات متداول بهره مند شوید
احتمالاً با نتایج جستجو با چندین سؤال روبرو شده اید. می توانید روی آنها کلیک کرده و بدون وارد شدن به صفحه پاسخ را بررسی کنید. این اثر را می توان با داده های ساخت یافته به دست آورد.
بخش پرسش و پاسخ باید به درستی در صفحه تعبیه شود. می توانید دستورالعمل های استفاده از این راه حل را در مطالب تهیه شده توسط گوگل بیابید. وقتی نوبت به اجرای بخش پرسش و پاسخ می رسد، گزینه های مختلفی وجود دارد. استفاده از ژنراتور یک راه نسبتا ساده برای انجام آن است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که سوالات فردی را اضافه کنید، سپس کد را کپی کرده و در صفحه قرار دهید.
آیا همیشه تأثیر مثبتی بر CTR شما خواهد داشت؟ متاسفانه نه. نیازهای کاربران را در نظر بگیرید. اگر افراد بدون بازدید از صفحه (با بررسی بخش پرسشهای متداول) پاسخ سؤال را بیابند، احتمالاً وبسایت شما را نادیده میگیرند و این نتایج معکوس به همراه خواهد داشت. بنابراین، پاسخ ها و سوالاتی را که می خواهید در آنجا مطرح کنید، در نظر بگیرید.
عنوان و توضیحات را بهینه کنید
توضیحات متا یک عامل رتبه بندی نیست (به علاوه، گوگل همیشه محتوای مورد نظر ما را نشان نمی دهد)، اما همچنان ارزش بهینه سازی آن را برای تشویق کاربران به کلیک کردن روی آن دارد. آنچه را که می توان در صفحه یافت و از افزایش CTR در SERP ها بهره مند شد، شرح دهید.
همچنین ارزش بهینه سازی اولین عنصر توصیفی در وب سایت را دارد، به عنوان مثال. سرآمد ورودی وبلاگ، زیرا اغلب توسط گوگل به عنوان پیش نمایش وب سایت نمایش داده می شود. بنابراین، این محتوا برای پرسیدن سوالاتی ایدهآل است که ممکن است افراد را تشویق به کسب اطلاعات بیشتر در مورد سایت کند.
افزایش ترافیک ارگانیک با سئو
عنوان عنصر دیگری است. تا چند ماه پیش، میتوانستیم عناوین سئو را مشاهده کنیم که شبیه به مواردی که در متا تگ تنظیم کردهایم، به استثنای چند مورد. اکنون طبق محاسباتی که MOZ تهیه کرده است، گوگل 58 درصد از این عناصر را اصلاح می کند. با این حال، می توانید اقدامات خاصی را برای کاهش خطر اصلاح عناوین خود انجام دهید:
محبوب ترین عبارت (که اغلب توسط کاربران وارد می شود) را در عنوان قرار دهید.
در صورت امکان از عناوین کوتاه استفاده کنید - سعی کنید آنها را کمتر از 650 پیکسل نگه دارید. جالب اینجاست که گوگل در مورد نتایج موبایل سخاوتمندتر است، زیرا عناوین انتخاب شده توسط صاحبان سایت را نمایش می دهد.
از تکرار کلمات مشابه در عنوان خودداری کنید.
از عناصر ثابت اجتناب کنید - اگر عناوین شما شماتیک هستند، به عنوان مثال. تنها با یک کلمه تفاوت دارند، احتمالا گوگل آنها را تغییر خواهد داد.
شما از قبل می دانید که برای افزایش شانس گوگل برای نمایش عنوان مورد علاقه شما چه کاری انجام دهید. کلمات کلیدی مرتبط را در آن قرار دهید - به کاربر اینترنت اجازه دهید ببیند چه چیزی در محتوای شما پیدا می کند و مشاهده کند که چگونه CTR شما افزایش می یابد. به یاد داشته باشید که از عبارات دم بلند استفاده کنید، که بیشتر توصیفی هستند و محتوایی را که می توان در یک آدرس داده شده پیدا کرد بهتر نشان می دهد.
از تصاویر در پست های خود استفاده کنید
به غیر از نمایش داده شدن در تصاویر گوگل، این امکان را نیز به شما می دهد که CTR خود را در نتایج جستجوی ارگانیک افزایش دهید. توجه داشته باشید که عکس ها نیز به عنوان بخشی از پاسخ های مستقیم نمایش داده می شوند.علاوه بر این، گوگل تصاویری از Google Images را برای پرس و جوهای متعدد نمایش می دهد. مطمئن شوید که عکسهای شما با کیفیت هستند و کاربران را تشویق کنید تا محتوا را بررسی کنند. این همچنین تأثیر مثبتی بر CTR شما خواهد داشت.
از URL های توصیفی استفاده کنید
این عنصر دیگری است که ممکن است توجه کاربران را به خود جلب کند. اطمینان حاصل کنید که URL شما حاوی یک کلمه کلیدی مرتبط است که آنچه را می توان در صفحه پیدا کرد را توصیف می کند. به عنوان مثال، وردپرس به شما این امکان را می دهد که به راحتی URL ها را هنگام انتشار مقالات جدید تغییر دهید.
به لطف این راه حل، وب سایت شما ممکن است از سایر نتایج جستجو متمایز شود. در SERP ها، کاربران ممکن است عناصر اضافی مانند قیمت محصول، رتبه بندی، سطح سهام یا تعداد بررسی ها را ببینند.
بسته به نوع محتوا، ممکن است اطلاعات دیگری نیز بیابید - هنگام صحبت در مورد پست های وبلاگ، اینها ممکن است داده های نویسنده و تاریخ انتشار باشد. این یک راه موثر برای بهبود CTR در نتایج ارگانیک است. چگونه چنین راه حلی را در وب سایت خود پیاده سازی کنید؟ اگر وردپرس دارید، ممکن است از افزونه های متعددی بهره مند شوید. جدای از آن، می توانید از مولد رایگان طرحواره نیز استفاده کنید که به شما در دستیابی به نتایج مورد نظر کمک می کند.
از جداول HTML استفاده کنید
در SERP، شما همچنین ممکن است خطوط اضافی را با اطلاعات تحت نتایج خاص مشاهده کنید، و این خطوط به دلیل داده های ساختار یافته نمایش داده نمی شوند. آنها در نتیجه استفاده از جدولی با مهمترین اطلاعات نشان داده شده اند. هیچ تضمینی وجود ندارد که Google همه جدولها، دادهها و محتوای موجود در آن را نمایش دهد، اما این ممکن است راهی موثر برای بهبود CTR باشد.
این چیزی است که در SERP ها به نظر می رسد. می تواند به طور قابل توجهی دید وب سایت شما را در نتایج جستجو بهبود بخشد.
چگونه CTR را افزایش دهیم؟
راه های زیادی برای بهبود نرخ کلیک شما وجود دارد. با این وجود، شایان ذکر است که حتی اگر همه راه حل های ممکن را اعمال کنید، هیچ تضمینی وجود ندارد که Google آنها را در نتایج جستجو نمایش دهد. گزینه های مختلف را آزمایش کنید و ببینید که چگونه بر CTR شما در نتایج جستجوی ارگانیک تأثیر می گذارند. در حالی که ایموجی ها می توانند در تعدادی از صنایع بی فایده باشند، می توانند اثرات برجسته ای در سایر بخش ها داشته باشند.
بدون شک، ارزش دارد که روی CTR ارگانیک خود کار کنید، زیرا این کار می تواند به شما در افزایش ترافیک ارگانیک به سایت کمک کند.
سوالات متداول
چگونه می توانم بررسی کنم که آیا CTR وب سایت من نیاز به بهبود دارد؟
از کنسول جستجوی گوگل استفاده کنید، روی تب "عملکرد" کلیک کنید و سپس مطمئن شوید که CTR در میان داده های نمایش داده شده است. به نتایج غیر استاندارد توجه کنید.
هر مورد باید به صورت جداگانه در نظر گرفته شود. در درجه اول بر روی صفحاتی با کمترین CTR تمرکز کنید، اما فراموش نکنید که صفحاتی را که شاخص های خوبی دارند تجزیه و تحلیل کنید. همیشه چیزی وجود دارد که می توان آن را اصلاح کرد.
من داده های ساخت یافته را برای محصولاتم پیاده سازی کرده ام اما CTR من کاهش یافته است. چی شد؟
ممکن است دلایل مختلفی برای این وضعیت وجود داشته باشد. قیمت یکی از آنهاست. تصور کنید که یک محصول را به قیمت 50 دلار می فروشید، اما رقبای بازار شما همان کالا را به قیمت 30 یا 40 دلار ارائه می دهند. کاربران تمام این مقادیر را در نتایج جستجو می بینند. با توجه به اینکه ما در مورد یک محصول صحبت می کنیم، مردم احتمالا ارزان ترین گزینه را انتخاب خواهند کرد.